Ik vind je veel te lief

Jos van Hest (auteur), Linda Vogelesang (auteur), Hans Hagen (auteur)
Gedichten over letters, een miertje en de gevolgen van een held zijn. Elf gedichten van verschillende bekende dichters met paginagrote fantasierijke kleurenillustraties. Vanaf ca. 5 jaar, zelf lezen vanaf ca. 7 jaar.

Stichting Plint is sinds 1979 fervent pleitbezorger om poëzie en beeldende kunst niet alleen aan volwassenen, maar ook aan het kind te brengen. Naast boeken geven ze onder meer poëzie en -posters uit. Voor deze uitgave werd een elftal gedichten – onnadrukkelijk rijmend en divers qua thematiek – bij elkaar gezocht. De meeste dichters zijn bekende namen zoals Joke van Leeuwen, Edward van de Vendel, Hans en Monique Hagen en Simon van der Geest. Een drietal gedichten is niet eerder gepubliceerd, en één gedicht verscheen alleen als poster. Elk gedicht omvat twee pagina’s, waarbij het gedicht in een rustig deel van de paginagrote kleurenillustratie staat. De linkerpagina is hoofdzakelijk kleur- en sfeerondersteunend. Ook onder de illustratoren bekende namen als Annemarie van Haeringen en Willemien Min. Doordat de illustratoren met heel divers materiaal werkten, heeft elk gedicht een eigen dynamiek. In totaliteit is het een smaakvol en rustig geheel. In de bibliografie achterin wordt de herk…Lees verder

IK VIND JE VEEL TE LIEF (7+)

‘Ik vind je veel te lief’ is een typisch Plint-product. Het boek is een opstapje naar het lezen van gedichten. Bekende en niet eerder gepubliceerde gedichten van dichters zoals o.a. Joke van Leeuwen, Erik van Os, Frank Eerhart, Nannie Kuiper, Edward van de Vendel, Hans Hagen... worden gecombineerd met bekende en minder bekende beeldkunstenaars. Zo komen we tot net dat ietsje meer.Achteraan het boek vind je ‘Zin in meer’. Hier vind je uit welke bundel elk gedicht komt indien het eerder gepubliceerd was en krijg je meer informatie over het bijhorende kunstwerk.

Over Jos van Hest

Jos van Hest (Eindhoven, 1946) is een Nederlandse dichter en schrijver.

Van Hest studeerde Nederlands en Theaterwetenschappen. Hij debuteerde in 1968 met de gedichtenbundel Tegen beter weten. In 1998 ontving hij samen met Saskia van der Valk de Jenny Smelik-IBBY-prijs voor het jeugdboek Feestverhalen. Voor zijn werk op het gebied van cultuureducatie en poëzie werd hij in 2010 benoemd tot ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Van Hest schrijft ook proza, vooral educatieve uitgaven voor kinderen en opleiders. Hij heeft meegewerkt aan een aantal vertalingen van Chinese verhalen voor kinderen. Hij geeft poëzieles aan leerlingen in het voortgezet onderwijs. Van Hest is redacteur voor het Poëziefonds OPEN van Uitgeverij Kontrast. Sinds 2004 presenteert Van Hest het OBA Open Podium in de Openbare Bibliotheek Amsterdam.

Werken

Dichtbundels: